گزارشی از زبان مسئول فنی ورئیس بیمارستان به مناسبت گرامیداشت هفته وقف

گزارشی از زبان مسئول فنی ورئیس بیمارستان به مناسبت گرامیداشت هفته وقف

دکترمحمدرضا منتظری در جمع خبرنگاران استان گفت به یاری حق تعالی در نظر داریم تا در آینده، طرح جامع بیمارستان گودرز راتصویب و اجرا کنیم این طرح 10 الی 15 سال بطول می انجامدکه سبب ارتقا بیمارستان و رضایتمندی بیشتر بیماران ومراجعین خواهد شد .

مسئول فنی بیمارستان گفت بخش های بیمارستان شامل شش اتاق عمل ، بخش جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، بیماری های داخلی، زنان و زایمان، بخش فوق تخصصی ریه وکلیه، عفونی ،اسکوپی و بخش های ویژه CCU، ICU، NICU، بخش دیالیزواورژانس است.

منتظری با بیان اینکه بخش دیالیز این بیمارستان سال گذشته با همت خیرین ومساعدت موسسه خیریه امدادگران عاشورای استان یزد راه اندازی شدخاطرنشان کرد: طی سال گذشته 300 نفر معادل دو هزار و 700جلسه به صورت رایگان از امکانات این بخش بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه امسال تا حال حاضر نیز 600 نفر معادل چهار هزار جلسه همودیالیز شده اند، گفت: هر جلسه دیالیز 330 هزار تومان هزینه دارد که حدود 100 هزار تومان آن را بیمه پرداخت می کند و بقیه این هزینه به صورت خیریه ای و از محل درآمدی بیمارستان پرداخت می شود .
منتظری تعداد پرسنل این بیمارستان را 340 نفر اعلام و افزود 140 نفراز بهترین  پزشکان متخصص و فوق تخصص در تخصص های مختلف با این بیمارستان همکاری دارند.

رئیس بیمارستان  تعداد بیماران بستری وسرپایی را از سال 1361 تاکنون بیش از 500 هزار نفر اعلام کرد .
وی انتشار خبر عدم دریافت دفترچه بیمه بیماران توسط این بیمارستان در یکی از سایت های خبری استان راتکذیب کرد و افزود:این بیمارستان با تمام بیمه های پایه از جمله بیمه های تامین اجتماعی ،سلامت ، نیروهای مسلح ، کمیته حضرت امام خمینی (ره)، بانکها و شرکتهای بیمه های تکمیلی قرار داد دارد وفقط بیمه روستایی که دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت متولی این بیمه هستند قراردادی با بیمارستان بسته نشده است .

رییس بیمارستان موقوفه خیریه گودرز یزد با بیان اینکه واقف این بیمارستان، زرتشتی است،گفت: برای بیماران زرتشتی و خانواده های آنها چه تحت پوشش بیمه باشند و چه نباشند، 50 درصد تخفیف برای درمان های سرپایی و 20 درصد برای بستری در نظر گرفته شده است.

منتظری در ادامه با بیان اینکه این بیمارستان از هیچ ارگانی اعتبار دریافت نمی کند گفت: بیمارستان به صورت خودکفا اداره می شود وافراد خیرمی توانند حامیان اصلی  بیمارستان باشند .

وی با بیان اینکه طی سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان یارانه و کمک  به بیماران مستمندتوسط این بیمارستان شده است افزود: این رقم در سالجاری یک میلیارد و 460 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه 45 تا 50 درصد بیماران این بیمارستان غیربومی هستند، اظهار داشت: سابقه درخشان ،وجود پزشکان حاذق و با تجربه وکارکنان دلسوز وخدمت گذار، تعرفه‌های پایین استان و در بیمارستان گودرز که 30 درصد از تعرفه های کشوری پایین تر است، از دلایل حضور بیمارانی از استان های مختلف است .

رئیس بیمارستان موقوفه یزد ادامه دادتنها درآمد این بیمارستان از محل هفت دهنه مغازه وسیزده آپارتمان واقع در تهران که همراه با افتتاح بیمارستان، وقف این بیمارستان شده ، بوده است اما اکنون این مغازه‌ها مخروبه شده که در طرح تخریب ونوسازی قرار دارد. 

وی خاطر نشان کردبه مناسبت هفته وقف 1940 متر از املاک خریداری شده از سوی بیمارستان به موقوفات استان وبیمارستان اضافه خواهد شد ضمنا در ایستگاه سلامتی که با برپایی نمایشگاه هفته وقف در محل امامزاده سید جعفر برگزار می گردد نسبت به ویزیت رایگان و پایش سلامت بازدید کنندگان اقدام خواهد شد .




کنفرانس خبری دکتر منتظری رئیس بیمرستان موقوفه خیریه گودرز یزد

کد خبر: 50
  تاریخ خبر : 9 دی 1392